Gå til hovedinnhold

Rapha Clubhouse Mallorca, cafe og butikk

Rapha Clubhouse

 Inngangspartiet til cafeen

Rapha Clubhouse Mallorca ligger midt i Palma og er enkel å finne. I første etasje er det cafe og butikken ligger i andre etasje. Utenfor er det er det et hyggelig lite "torg" der der er god parkering for sykkel og mulighet til å sitte ute med kaffen. Rundt dette "torget" er det 4 butikker med sykkelklær, så det er gode muligheter for å svi av litt for mye penger.

Sykler hengede i taket som pynt, klesstativ med sykkeltrøyer

Ser ned trappa med sykkelklær og sykkeeffekter hengende på veggen

Sykkelturer

Rapha Clubhouse arrangerer sykkelturerer jevnlig. Da vi var der i vinter hadde de to turer pr uke, torsdager og lørdager. Disse er åpne for alle, så hvis man er på tur alene kan dette være et alternativ for litt sosialisering.

Mange sykler i et sykkelstativ

Inne i cafeen hadde de ei tavle med forslag til turer du kan sykle med utgangspunkt fra cafeen. Der kan du ta med deg en papirlapp med beskrivelse og QR-kode slik at du kan laste ned turen fra Komoot. 

Rapha Mallorca har mange turforslag liggende på Komoot, så det kan være kjekt å sjekke ut. 

Cafebord med en kaffe latte i glass, tallerken med gulrotkake og tallerken med bananbrød
Men jeg er ikke imponert over kakene deres altså. Jeg har vært der flere ganger og prøvd flere kaker, men synes kakene deres er tørre.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Oslo Dawn Patrol - sykkelgruppe for morgenfugler

ODP - sykling før sola står opp Quiet mornings.  Empty roads.  Likeminded early risers.  That’s what it's all about. Oslo Dawn Patrol, eller ODP, er et sykkelfellesskap som ble startet av Hans i 2018.  Det er et sosialt fellesskap der du som liker å stå opp grytidlig om morgenen for å sykle, kan sykle sammen med likesinnede. Og avslutte med en kaffe. Konseptet er enkelt: Faste dager, fast tidspunkt, fast løype.  Du trenger ikke melde deg på eller noe sånt, det er bare å møte opp de dagene det passer for deg. Nå for tiden er det strålende vær og veldig populært, så det er fort over 100 som møter opp. Landevei Sykkeltur hver tirsdag og torsdag gjennom hele året. Oppmøte ved "Dildonissen" i Gamlebyen, avgang kl 05:40.  Løypa er ca 3,5 mil og går opp Kongsveien, over Nordstrand mot Kolbotn, deretter over Svartskog, tilbake forbi Hverven, opp Herregårdsveien og Solveien og til slutt ned til Velochef.  Det er to grupper, en for de raske ca 28 km/t og en litt saktere med 25 km/t

Truse eller ikke truse under sykkelbuksa?

Truse eller ikke truse?   Svaret på det er ganske enkelt: Du skal ikke ha truse under sykkelbukse/sykkelshorts. Sykkelshorts og padding er utviklet for at det ikke skal brukes underbukse. MEN :-) Ingen regel uten unntak, er det ikke det det heter? Jeg bruker ofte truse under sykkelbuksa, det kommer helt an på hvilken sykling jeg bedriver, hvor langt jeg skal sykle, hvilken sykkelbukse jeg bruker, dagsformen osv. Og fordi jeg liker å bruke truse. Jeg har enda ikke opplevd å få sår eller ubehag av å bruke truse (den eneste gangen jeg ble skikkelig sår, brukte jeg ikke truse). Men nå skal det sies at det ikke er blondetrusa som brukes, det er stort sett Tufte bambus "bestemortruse", myk og uten harde sømmer. Når jeg sykler til jobb, ei mil hver vei, så bruker jeg alltid truse. Jeg orker ikke få utflod i paddingen, og siden jeg ikke nødvendigvis blir så svett når jeg sykler, så trenger jeg ikke vaske buksa så ofte som jeg måtte ha gjort uten truse. Jeg har også enkelte sykkelbuk

REGLENE! - The Velominati Rules

Har du hørt om REGLENE?  Når man nettopp har startet å sykle landevei og har mer enn nok med å holde orden på seg selv, sykkelen, klikkpedaler osv. Ja, da kommer REGLENE seilende rett inn fra sidelinja. RULE #11 //  Family does not come first. The bike does. Jeg har inntrykk av at disse sykkelreglene er noe som alle landeveissyklister liker å flette inn i sykkeldiskusjoner, så for å ikke sitte der som et spørsmålstegn og ikke skjønne hva de spøker med (noen er sikkert gravalvorlig også, men de kjenner ikke jeg), er det like greit å lese seg opp på dem med en gang. RULE #12 //  The correct number of bikes to own is  n+1 Jeg har ikke gidda satt meg inn i hvordan reglene har oppstått eller historien bak (tror kanskje jeg har skumlest noe om det, men husker ikke). Reglene er ei liste over hva du skal gjøre som syklist, hvordan du skal oppføre deg, hvordan du skal kle deg, hvilken kaffe som er akseptabel å drikke (ikke latte som jeg drikker :-)  Og ikke minst hvilket prisnivå sykkelen bør v